Niagara Şelalesi Gezisi

niagara şelalesi

Niagara şelalesinde bir gün... Gitmeden önce çok heyecanlandım, yıllarca televizyonda gördüm, ders kitaplarında okudum, filmlerde izledim ama ilk defa gerçekten yaklaşma fırsatım olacaktı.

Niagara Şelaleri, Kuzey Amerika'nın doğusunda Kanada ile ABD sınırında bulunuyor. Aslında New York'tan Niagara Şelaleri'ne gitmek bizim rotamızı çok değiştirecek ve uzatacaktı. Zaten karavanla da seyahat ettiğimiz için normal bir araçtan daha ağır ilerliyorduk ama hayatta bir kere olur dedik ve rotamızı Niagara Şelaleri'ne çevirdik. Yaşadığınız tüm yorgunluğa, her türlü karmaşaya, sırada canınızı sıkan tiplere kısacası her şeye değer. Öyle bir deneyim ki nasıl tarif edeceğimi bilemedim.

Karavanla seyahatin en zor noktalarından biri park sorunu, aslında vardık ama park edemediğimiz için şehrin dışındaki alanına gidip karavanı park etmek zorunda kaldık. 20 dk. bir kalkan shuttle ile şelalelere geldik.

Niagara Şelalesi Gezi Notları

Farklı etkinlik seçenekleri var. Dilerseniz sadece parkta güzel bir gün geçirip, manzaranın tadını çıkarabilirsiniz ya da bizim yaptığımız gibi bot turu alabilir ve muhteşem bir deneyim yaşayabilirsiniz. Bot turları büyükler için 18.25 $, 5 yas ve üzeri çocuklar içinse 10.50$'di. Yaklaşık 1 saat 15 dk bilet alabilmek için bekledik ama sonunda ulaştık☺️Aslında online bilet alma seçeneği de varmış, bence gitmeden bilet işini halletmek en iyisi olur.

Biletimizi aldıktan sonra heyecanla bot turu sırasına girdik, bota ulaşabilmek için yine 30 dk. kadar bekledik. Pek düzenli bir sıra değil bu yüzden sıranızı korumak için biraz çaba sarfetmeniz gerekiyor çünkü herkes en kısa sürede bota ulaşmaya çalışıyor.

Bot turunda çok ıslanacaksınız, dilerseniz yanınızda yağmurluk götürebilirsiniz ama zaten orada bileti aldıktan sonra size naylon yağmurluklar verecekler. Bot turu sırasında koltuklar yok, herkes botun kenarında yer tutmaya ve manzaranın tadını çıkarmaya çalışıyor. Bu yüzden binerken hızlı olmakta fayda var. Birbirinden ayrılmak istemeyen 24 kişilik Hintli bir ailenin arasına girmeyi başararak kenarda yerimizi aldık.

Eğer bol bol foto çekmek istiyorsanız kesinlikle telefonunuz veya kameranız için su geçirmez kılıf alın yoksa foto çekmeniz çok zor olabilir.

Tur yaklaşık yarım saat sürüyor. Şelalenin çok yakınına kadar gidiyor. Suyun akışı, sesi, ortam, ışığın ve suyun dansını izleyebileceğiniz böyle bir güzelliğin içinde bulunmak kesinlikle büyüleyici.

Tur bittikten sonra yine uzun bir kuyruk bekleyerek şelalenin yanındaki merdivenlere çıkmak için bekleyebilirsiniz. Biz buraya kadar gelmişken bu deneyimi de mutlaka yaşamalıyız dedik ve merdivenleri çıktık. Bu alanda biraz organizasyon ve yönlendirme eksikliği var, kaymamak için dikkatli olmak lazım.

Merdivenler ile şelalenin çok yakınına gelebilirsiniz, çok ıslanacaksınız. Ben bu kadar ıslandım daha bir şey olmaz diye düşünüp yağmurluğun şapkasını çıkardım, siz sakın yapmayın. Bu arada eğer ayakkabılarınızı perişan etmek istemiyorsanız mutlaka sandalet giyerek gidin, deneyim konuşuyor, dikkate alın:) Bir süre sonra ayakkabılarımın içindeki sudan yürüyemez hale geldim.

Sonuç olarak çok keyifli bir gün geçirebileceğiniz, suyun gücünü hissedebileceğiniz, hayatta zaten kaç kere olabilir ki diyebileceğiniz bir gün geçirmek istiyorsanız bence tatil planınızı mutlaka Niagara Şelalelerini ekleyin. Sanırım gitmek için en ideal zaman yaz ayları hem rahatça bot turu yapabilir hem de diğer etkinliklere katılabilirsiniz.

Eğer aklınıza takılan sorular olursa yardımcı olmaya çalışırım.