Neuschwanstein Şatosu Gezisi

Neuschwanstein Kalesi gezi notları

Neuschwanstein Şatosu

Münih'te yaşamaya adapte olduk, şehri sevdik. Münih merkezi biraz keşfettikten sonra yavaş yavaş çevre gezileri yapmaya karar verdik. "Münih çevresinde gezilecek yerler" aslında hep aklımızdaydı ve en çok merak ettiğimiz lokasyonlardan birisi de Neuschwanstein Kalesi'ydi. Sanırım yıllardır Disney filmlerinin başında görmeye alışık olduğumuz kalenin de Neuschwanstein Kalesinden esinlenerek tasarlandığını öğrenmek beni daha çok heyecanlandırdı.

Neuschwanstein Kalesi, Bavyera eyaletine bağlı Füssen yakınlarında sarp bir tepeye kurulmuş. Ulaşımı biraz zor ama keyifli. Bu yüzden biraz detaylı yazacağım :)

Biz araba kiralayarak gitmeyi tercih ettik ama dilerseniz siz trenle kalenin bulunduğu Füssen'e gidebilir oradan da otobüsle Hohenschwangau kasabasına ulaşabilirsiniz. Araba ile  ulaşım yaklaşık 1,5 saat sürüyor.

Öncelikle belirtmem gereken en kritik konu biletler :) Mutlaka gitmeden önce biletinizi almanızı tavsiye ediyorum. İnternet sitesini https://www.schwangau.de inceleyip bilet alabilirsiniz. Kaleye girişler saatli ve randevulu olarak yapılıyor. Saatiniz gelmeden önce giremiyorsunuz çünkü biletinizin üzerinde grubunuzun numarası ve barkodu oluyor. Sıranız gelmeden önce bileti okutursanız kapı açılmıyor, tecrübe ile sabit :)

Biz nasıl bir ortam olduğundan emin olmadığımız için biletimizi 12:00'a aldık. Eğer online olarak bilet aldıysanız giriş saatinizden 1.5 saat önce biletinizi gişeden almanız gerekiyor. Bunu da unutmayın!

Biletimizi 10:30'da aldıktan sonra "kaleye nasıl çıkılır?" konusunu çözmeye çalıştık. Önümüzde 3 seçenek vardı.
1-40 dk kadar dik bir yokuştan yürümek
2-At arabası ile çıkmak
3-Otobüs ile gitmek

Bizde bebek arabası olduğu için 3. seçeneği tercih ettik. Yol gerçekten çok dik, yürüyüş yolu orman içinde olmasına rağmen bence zahmetli :(

Otobüsten indikten sonra 10 dk daha yürüdükten sonra nihayet kaleye ulaştık. Kalenin hala tamamlanmayan alanları var ve uzaktan muhteşem görünen bir kalenin yanına yaklaşınca görünen inşaat manzarası biraz can sıkıcı olsa da ortam, manzara, yeşilin her tonunu görmek gerçekten harika.
Neuschwanstein Kalesi gezi notu

Eşyalarımızı dolaba bıraktıktan sonra rehberli turumuzun başlamasını bekliyoruz. Bu arada bebek arabası ile gidecek olanlar için ufak bir not: Tura bebek arabası ile katılamıyorsunuz. Kalenin içini kanguru kullanarak gezdik. Hazırlıklı olmanızda fayda var.

Tur yaklaşık 45 dk kadar sürüyor. Kral Ludwig kaleyi aslında kendisi için, yaşlılığında yaşamak, sanatsal faaliyetler için tasarlasa da o günleri göremeden 40 yaşında ölmüş. Ölmüş mü öldürülmüş mü anladığımız kadarıyla orası tam belli değil :(

Kalenin manzarası gerçekten şahane:) Turun sonunda balkona çıkarak çekim yapabilirsiniz ancak rehberli tur sırasında fotoğraf çekimi yapmak yasak.

Neuschwanstein Kalesi gezilecek yerler

Kaleyi gezdikten sonra tekrar otobüs ile aşağı indik. Çok yorulmuştuk ve acıkmıştık. Allegauer Stüberl'de şahane bir balık yedik, yanında patates salatası olduğunu yazmama gerek yok sanırım :) Hava çok güzel olduğu için bahçesinde yemeğimizi yedik.

restaurant önerisi

Keyifli bir gezi diliyorum. Sorularınız olursa mutlaka yorumlara yazın, en kısa sürede cevaplarım :)